
mgr Katarzyna Piwowar
Jestem logopedą, neurologopedą klinicznym, specjalistą wczesnej
interwencji logopedycznej, terapeutą terapii ręki, pedagogiem specjalnym.
W pracy zajmuję się diagnozą, profilaktyką oraz terapią logopedyczną i neurologopedyczną.
Logopedia jest moją pasją, dlatego stale pogłębiam swoją wiedzę, uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach. W swojej pracy korzystam z wielu metod, które dostosowuję do potrzeb pacjenta, ponieważ w terapii najważniejszy jest dla mnie drugi człowiek i staram się być wyczulona na jego potrzeby.
Ukończone studia
- Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną – studia podyplomowe, Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
- Logopedia ogólna – studia podyplomowe, Uniwersytet Wrocławski
- Pedagogika w zakresie rewalidacji – stacjonarne jednolite 5-letnie studia magisterskie, Uniwersytet Wrocławski
Doświadczenie zawodowe
Praktyki studenckie
- Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej, Wrocław
- Wrocławskie Centrum Rehabilitacji i Medycyny Sportowej, Wrocław
- Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, Zamiejscowy Oddział Rehabilitacji Neurologicznej, Wrocław
- Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, Oddział Dziecięcy Rehabilitacji Ogólnoustrojowej, Wrocław
- Przychodnie Lekarsko – Rehabilitacyjne, Wrocław
- Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny, Oddział Dzienny Psychiatryczny Ogólny, Wrocław
- Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, Pracownia Audiologiczna i Protezowania Słuchu u Noworodków, Wrocław
- Polski Związek Głuchych, Specjalistyczny Ośrodek Diagnozy i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu, Wrocław
- Stowarzyszenie Twórców i Zwolenników Psychostymulacji Dyna Lingua, Wrocław
Praca zawodowa
- Poradnia psychologiczno – pedagogiczna (staż), Brzeg
- Przedszkole Nr 109 z oddziałami integracyjnymi, Wrocław – terapia logopedyczna
- Fundacja Sensoria (Fundacja Rosa), Wrocław – indywidualna terapia neurologopedyczna
- Przedszkole Publiczne, Polwica – terapia logopedyczna / neurologopedyczna
- Zespół Szkół Specjalnych, Oława – terapia logopedyczna / neurologopedyczna
- Gabinet Neurologopedyczny, Łukowice Brzeskie
Szkolenia
- Językowe ćwiczenia słuchowe dla dzieci w wieku 3-4 lat, 5-7 lat i 8-10 lat Webinar CMK – 2020 r.
- Trudności w nauce czytania w różnych grupach wiekowych (dzieci 3-4 letnie, dzieci 5-6 letnie i 7-letnie) Webinar CMK – 2020 r.
- O jedzenia, połykania, oddychania… do mówienia. Wprowadzenie do funkcji prymarnych – 2020 r.
- Wczesna diagnostyka i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt – 2019 r.
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno – motorycznym – 2019 r.
- Autorska metoda terapii rotacyzmów i pararotacyzmów – 2019 r.
- Kinezjotaping w logopedii, K-Taping® International Academy – 2019 r.
- Sygmatyzm właściwy tj. wymowa międzyzębowa, sygmatyzm boczny itd. – efektywne postępowanie logopedyczne – 2019 r.
- Skuteczne metody logopedyczne w wybranych problemach dyslalii – rotacyzm,
kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna, brak artykulacji głosek [t,d],
substytucja wybranych samogłosek ustnych – 2019 r. - Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Diagnoza i trening bazowych
umiejętności komunikacyjnych – 2018 r. - Niemowlak u logopedy – 2018 r.
- Guguhopla od zabawy do mówienia – 2018 r.
- Regulatory funkcji MFS – nowe trendy w diagnostyce i leczeniu zaburzeń zgryzu i wymowy – 2018 r.
- Terapia ręki I i II stopnia – 2018 r.
- Miofunkcjonalna Terapia wg A. Kittel (Certyfikat Terapeuty
http://miofunkcjonalna.pl/index.php/terapia/terapeuci/) – 2017 r. - Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowej – 2017 r.
- Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami – wspomaganie
rozwoju (CMK) – 2017 r. - Praca z dzieckiem autystycznym – początek drogi. Warsztat praktyczny (CMK) –
2017 r. - Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania® (CMK) – 2016 r.
- Metoda Krakowska w przedszkolu (CMK) – 2016 r.
- Ćwiczenia funkcji słuchowych – rozwojowe programowanie terapii (CMK) – 2016 r.
- Test SON-R 2,5-7 badanie i interpretacja wyników (CMK) – 2016 r.
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli
mózgu (CMK) – 2016 r. - Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących,
autystycznych, z afazją) (CMK) – 2016 r. - Terapia neurobiologiczna dla początkujących (CMK) – 2016 r.
- Niedożywienie w zaburzeniach połykania – 2016 r.
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych (CMK) – 2015 r.
- Manipulacje ustno twarzowe – techniki usprawniające narządy mowy i redukujące
ból – 2015 r. - Diagnoza i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych w przebiegu pasażu pokarmowego oraz komunikacyjnego – 2014 r.
- Jeśli nie zespół Aspergera, to co? – 2014 r.
- Rehabilitacja i terapia dzieci ze spektrum autyzmu – 2014 r.
- Terapia ręki i ergoterapia w pediatrii oraz ich wpływ na rozwój dzieci z grupy ryzyka – 2014 r.
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu – strategie leczenia wg Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney – 2014 r.
- Autyzm, a zaburzenia współwystępujące i pokrewne. Diagnoza różnicowa – 2013 r.
- Wczesne wykrywanie autyzmu u małych dzieci z zaburzeniami rozwoju – 2013 r.
- Certyfikat Terapeuty Dysleksji – 2010 r.
- Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dzieciom z FAS. FAS a ADHD – 2010 r.
- Zaburzenia mowy na tle autyzmu – 2010 r.
- Specyficzne aspekty zaburzeń mowy – 2009 r.
- Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) i inne zaburzenia rozwojowe wywołane alkoholem. Podstawy diagnostyki i terapii – 2009 r.